З 01 січня 2013 року в Україні почала
діяти нова система державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Нова процедура державної реєстрації прав стає
простішою та зручнішою для власників, користувачів нерухомого майна.
Проводиться державна реєстрація прав
державними реєстраторами прав на нерухоме майно відповідних реєстраційних служб
(далі – державний реєстратор прав), а також нотаріусами, як спеціальними
суб’єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора прав (далі -
нотаріус).
Звертатися до
реєстраційних служб за проведенням державної реєстрації прав необхідно у
наступних випадках:
1.
законом передбачено
проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на
нерухоме майно ;
2.
проведення державної
реєстрації прав на підставі рішень органів влади, зокрема на підставі рішення
суду, органів прокуратури, податкових органів, органів місцевого
самоврядування;
3.
проведення державної
реєстрації прав, які виникли до 1 січня 2013 року та не були зареєстровані
відповідно до законодавства, яке діяло на час їх виникнення.
Право власності та інші
речові права на нерухоме майно реєструються в реєстраційній службі за
місцезнаходженням такого майна!
У випадку державної реєстрації права власності на новостворену земельну
ділянку особа, після державної реєстрації земельної ділянки в органах земельних
ресурсів може подати документи до реєстраційної служби для проведенням
державної реєстрації права власності самостійно або через державного
кадастрового реєстратора, який проводив реєстрацію такої земельної ділянки.
Звертатися до нотаріусів за
проведенням державної реєстрації прав необхідно у наступних випадках:
1.
проведення державної
реєстрації права власності перед вчиненням певної нотаріальної дії, у разі якщо
реєстрацію такого права власності було проведено відповідно до законодавства,
що діяло на момент його виникнення, тобто до 1 січня 2013 року;
2.
проведення державної
реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном,
об’єктом незавершеного будівництва.
Плата
за державну реєстрацію прав на
нерухоме майно та їх обтяжень встановлена у вигляді державного мита та
становить 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (119 гривень), а за державну реєстрацію інших речових прав
на нерухоме майно, та обтяжень прав на нерухомі речі - 3 неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян ( 51
гривня).
За надання витягу з Державного реєстру прав на
нерухоме майно – розмір плати становить 120
грн.
За внесення змін до записів Державного реєстру речових
прав на нерухоме майно, у тому числі виправлення технічної помилки, що допущена
не з вини державного реєстратора 51 грн.
Загальний строк проведення державної реєстрації права власності та інших
речових прав складає 14 робочих днів.
Державна реєстрація обтяжень речових прав на нерухоме майно, іпотеки
проводиться в день надходження відповідної заяви.
Державна реєстрація прав, які виникають у результаті вчинення нотаріальної
дії проводиться нотаріусом одночасно з вчиненням такої дій.
Станом на 08.01.2013 звернулося двоє громадян для надання інформації стосовно
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, правочини
щодо яких були вчинені у 2012 році та перелік документів необхідних для
проведення державної реєстрації права власності.
|