Вівторок, 24.06.2025, 20:37
Міністерство юстиції України
Головне управління юстиції у Львівській області

Кам'янка-Бузьке районне управління юстиції

Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Напрямки роботи управління юстиції
Доступ до публічної інформації
Реєстр об'єднань громадян
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 226
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 
Головна » 2012 » Грудень » 6 » АКТУАЛЬНА ТЕМА: ПОРЯДОК ВВЕДЕННЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ ЖИТЛОВОГО БУДИНКУ
14:24
АКТУАЛЬНА ТЕМА: ПОРЯДОК ВВЕДЕННЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ ЖИТЛОВОГО БУДИНКУ
ВВЕДЕННЯ - ПРИЙНЯТТЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ НОВОЗБУДОВАНОГО ЖИТЛОВОГО БУДИНКУ


Введення в експлуатацію житлового будинку - це дуже важливий етап, який є завершальним будівництвом і дає право на підключення всіх необхідних комунікацій: електроенргія, водопостачання, каналізація, опалення. Готовим до введення в експлуатацію вважається такий будинок, який може функціонувати, як житловий будинок. Це означає, що до нього повинні бути підведені всі комунікації і є можливість під'їзду. Також слід зазначити, якщо житловий будинок не введено в експлуатацію, це позбавляє його власника можливості проведення будь-яких юридичних операцій, тому що юридично будинку не існує.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № від 13 квітня 2011 р. № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.»Цей Порядок визначає процедуру прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

Прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I – III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі - Інспекція) поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація).

Прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до IV і V категорії складності, здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі Інспекцією сертифіката.
Датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.

Обов'язковою умовою вступу в право власності споруджуваного об'єкта є його прийняття в експлуатацію

ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ ЗАКІНЧЕНИХ БУДІВНИЦТВОМ БУДИНКІВ


І. ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ.


Будинок до 300 кв.м.

1.Отримання будівельного паспорта в відділі містобудування та архітектури за місцем знаходження будинку:

- копія паспорта;

- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду;

- державний акт на право приватної власності на землю (нотаріально посвідчена копія).

2.Повідомлення про початок виконання будівельних робіт (інспекція державного архітектурно-будівельного контролю за місцем знаходження будинку)

Будинок від 300 кв.м.

1. Отримання містобудівних умов та обмежень в відділі містобудування та архітектури :

- копія паспорта

- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду

- державний акт на право приватної власності на землю (нотаріально посвідчена копія).

- проект будинку

2.Авторський нагляд.

3.Технічний нагляд.

4.Договір підряду та осіб відповідальних за виконання будівельних робіт.

5. Декларація про початок виконання будівельних робіт.

ІІ. ПРИЙНЯТТЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ З ДОЗВОЛОМ


1.Технічний паспорт ( бюро технічної інвентаризації далі Б.Т.І. ).

2. Декларація про готовність об'єкта до експлуатації в ІДАБК.(обласна інспекція державного архітектурно-будівельного контролю)

ІІІ.ПРИЙНЯТТЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ БУДИНКІВ ПОБУДОВАНИХ З 2010 РОКУ БЕЗ ДОЗВОЛУ НА ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ.


Будинок до 300 кв.м.

1. Отримання будівельного паспорта в відділі містобудування та архітектури за місцем знаходження будинку :

- 2 копії паспорта

- 2 копії довідки про присвоєння ідентифікаційного номера

- 2 копії державного акта на право приватної власності на землю ( 1 нотаріально посвідчена копія)

- 2 копії технічного паспорта

2. Повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

3. Отримання технічного паспорта в БТІ (основна інвентаризація):

- копія паспорта

- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду

- державний акт на право приватної власності на землю (нотаріально посвідчена копія).

4. Оплата штрафу.

5. Декларація про готовність об'єкта до експлуатації ( ІДАБК ) :

Будинок від 300 кв.м.

1. Отримання містобудівних умов та обмежень в відділі містобудування та архітектури :

- копія паспорта

- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду

- державний акт на право приватної власності на землю (нотаріально посвідчена копія)

- проект будинку

2. Авторський нагляд.

3. Технічний нагляд.

4. Договір підряду та осіб відповідальних за виконання будівельних робіт.

5. Декларація про початок виконання будівельних робіт.

6. Оплата штрафу ( розмір штрафу визначає ІДАБК )

7. Декларація про готовність об'єкта до експлуатації (дивитись посилання сайту http://www.dabi.gov.ua/) ІДАБК.

ІV. ПРИЙНЯТТЯ (ВВЕДЕННЯ) В ЕКСПЛУАТАЦІЮ БУДИНКІВ ПОБУДОВАНИХ ДО 2010 РОКУ БЕЗ ДОЗВОЛУ НА ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ (НАЗВАНА СПРОЩЕНА).


1. Отримання технічного паспорта в БТІ (основна інвентаризація):

- копія паспорта

- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду

- державний акт на право приватної власності на землю (нотаріально посвідчена копія).

2. Звіт про технічне обстеження

3. Оплата штрафу ( розмір штрафу визначає ІДАБК )

4. Договір підряду та осіб відповідальних за виконання будівельних робіт (якщо такий існує)

5. Декларація про готовність об'єкта до експлуатації ( ІДАБК ):

ДОВІДКА:

Самовiльне будiвництво (самочинне будiвництво) як поняття, передбачене в Цивiльному кодексi України. В ст. 376 зазначено, що житловий будинок, будiвля, споруда, iнше нерухоме майно вважаються самочинним будiвництвом, якщо вони збудованi або будуються:

1) на земельнiй дiлянцi, що не була вiдведена для цiєї мети;

2) без належного дозволу чи належно затвердженого проекту;

3) з iстотними порушеннями будiвельних норм i правил.

На сьогоднішній день існує декілька способів легалізації самочинного будівництва та отримання права власності: перший - визнання права власності за рішенням суду; другий спосіб - саме для тих хто покладався на вдачу, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 24.06.2011 за №91 затверджений «Порядок прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків I та II категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, і проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж».

Давайте розглянемо даний спосіб детальніше.

Порядок встановлює механізм та умови прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями (далі - приватні будівлі).

Для цього, особа подає до Державного архітектурно-будівельного інспекції України та її територіальному органу (далі - Інспекція) заяву про прийняття в експлуатацію будівництва, яке було збудоване до 31.12.2009 року без дозволу на виконання будівельних робіт. Дану заяву особа повинна встигнути подати до 31 грудня 2012 року до дозвільного центру Інспекції за місцем розташування приватної будівлі.

До заяви додаються:

- два примірника заповненої декларації;

- звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єкта з висновком про їх відповідність вимогам надійності і безпечної експлуатації;

- засвідчений нотаріально документ, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об'єкт;

- технічний паспорт, виданий БТІ;

Заява про прийняття в експлуатацію підписується всіма співвласниками земельної ділянки.

Слід зазначити, що прийняття в експлуатацію об'єктів здійснюється Інспекцією безоплатно.

Інспекція розглядає подані особою документи протягом тридцяти робочих днів з дати їх подання та приймає рішення про реєстрацію декларації.

Треба звернути увагу, що потрібно надати всі документи зазначені вище, інакше слідує відмова у реєстрацію декларації. Відмова у реєстрацію декларації з інших причин не допускається. Звернутися повторно до Інспекції допускається лише після подання документів у повному обсязі.

Датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Зареєстрована декларація дає можливість на укладання договорів про постачання необхідних для функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії та оформлення права власності. При наявності правовстановлюючих документів на приватну будівлю, яка вводиться в експлуатацію, зареєстрована декларація є також підставою для внесення змін до технічного паспорта об'єкта, виготовленого БТІ.

Після прийняття в експлуатацію приватної будівлі є обов’язок протягом семи календарних днів з дня прийняття в експлуатації подати копію декларації місцевому органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням приватної будівлі.

Не можна залишити без уваги будинки, споруджені до 5 серпня 1992 року. Підставою для оформлення права власності на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки з господарськими спорудами і будівлями, спорудженими до 5 серпня 1992 року, є висновок про технічний стан будинку (будівлі), складений бюро технічної інвентаризації за формою, встановленою Міністерством з питань житлово-комунального господарства за погодженням з Міністерством регіонального розвитку та будівництва, і документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій розташовані зазначені об’єкти будівництва.

Виходячи з вищевикладеного, можна з упевненістю сказати про те, що у вирішенні даного питання держава подбала про інтереси звичайних громадян і дала їм можливість виправити власні помилки та оформити всі необхідні документи аби захистити та реалізувати право власності на житлові будинки.

Реєстрація права власності.


Відповідно до статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень», органом, що реєструє документи, що підтверджують право власності на будинок, є Бюро технічної інвентаризації (до 1 січня 2013). Тому свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу будинку, договір міни чи дарування, свідоцтво про введення в експлуатацію повинні бути зареєстровані в БТІ (або в реєстраційній службі з 1 січня 2013 року)

Тільки після такої реєстрації власник будинку вступає в повне право власності. При відсутності реєстрації права власності власник має право на користування будинком, однак не має можливості їм розпоряджатися, тобто, відчужувати, яким або способом, або успадковувати.

НОРМАТИВНА БАЗА:

Закон України ,,Про регулювання містобудівної діяльності" 17 лютого 2011 року № 3038-VI

Постанова Кабінету Міністрів України "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" від 13 квітня 2011 року № 461

Постанова Кабінету Міністрів України "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" від 13 квітня 2011 року 466

НАЧАЛЬНИК КАМ'ЯНКА-БУЗЬКОГО
РАЙОННОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ
О.М. ШІСТКА
Переглядів: 27422 | Додав: ОЛЕКСАНДР | Рейтинг: 4.3/6
Всього коментарів: 0
Copyright MyCorp © 2025
Пошук
Календар
«  Грудень 2012  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Корисні посилання

Головне управління юстиції у Львівській області

Президент України

Верховна Рада України

Урядовий портал

Верховний Суд України

Головдержслуба України

Офіційний Вісник України

Міністрество юстиції
© 2012 Кам'янка-Бузьке районне управління юстиції